Izraelio kariuomenė po penktadienio vidurnakčio staiga paskelbė, kad jos sausumos pajėgos pradėjo „atakuoti Gazos Ruože“, sakydamos tai „Twitter“, tekstiniuose pranešimuose žurnalistams ir pagal registraciją patvirtino angliškai kalbantis armijos atstovas.

Kelios tarptautinės naujienų organizacijos, įskaitant „The New York Times“, iškart perspėjo skaitytojus visame pasaulyje, kad vyksta Gazos invazija ar invazija, o tai labai padidina Izraelio ir Palestinos priešiškumą.

Per kelias valandas visi pranešimai buvo ištaisyti: invazija neįvyko. Sausumos kariuomenė atvirkščiai apšaudė taikinius Gazoje iš Izraelio teritorijos, o naikintuvai ir bepiločiai lėktuvai toliau atakavo iš oro. Aukščiausias karinis atstovas prisiėmė atsakomybę, kaltindamas karo miglą.

Tačiau iki penktadienio vakaro keletas pirmaujančių Izraelio naujienų pranešė, kad neteisingas pranešimas nebuvo atsitiktinis, bet iš tikrųjų buvo sudėtingos apgaulės dalis. Žiniasklaidos pranešimų teigimu, ketinimas buvo paskatinti „Hamas“ kovotojus galvoti, kad prasidėjo invazija, ir reaguoti būdais, kurie leistų kur kas daugiau jų atskleisti vadinamajam pražūtingai mirtina Izraelio ataka.

Kariuomenės atstovas anglų kalba pulkininkas leitenantas Jonathanas Conricusas tvirtino, kad melagingas pranešimas buvo jo paties klaida, tačiau sąžiningas, anksti penktadienio vakarą įtemptame konferenciniame pokalbyje užsienio korespondentams pasakęs, kad jis neteisingai suprato informaciją, gaunamą „iš lauke “ir buvo išleidęs jį tinkamai nepatikrinęs.

Tačiau hebrajų kalbos spaudoje kariuomenė tuo pačiu metu buvo giriama už tai, kad apie vidurnaktį prasidėjus oro smūgių siautėjimui Gazos šiaurėje priviliojo „Hamas“ kovotojus į tunelių tinklą šiaurės Gazoje.

„Taip tuneliai tapo mirties spąstais teroristams Gazoje“, – Izraelio 12 kanalo naujienų stotis paskelbė savo karinio žurnalisto pranešimą, kuris dezinformacijos skleidimą užsienio žurnalistams pavadino „planuojamu triuku“.

Izraelio spauda citavo kariuomenę sakydama, kad planas pasiteisino. Šio teiginio nebuvo galima savarankiškai patikrinti.

Tačiau galimybė, kad kariuomenė pasinaudojo tarptautine naujienų žiniasklaida, norėdama surinkti daugiau kūno Gazoje, konferenciniame pokalbyje pulkininkui Conricusui kėlė aštrių klausimų. Izraelio pareigūnai reikalavo, kad skambutis būtų neįrašytas, tačiau prie skambučio neprisijungęs „Times“ žurnalistas gavo įrašą iš kitos naujienų organizacijos.

„The Times“, „The Washington Post“, „The Wall Street Journal“, Nacionalinio viešojo radijo ir „Agence France-Presse“ atstovai, kurie visi klaidingai pranešė apie antžeminę invaziją ankstų penktadienį, apkartino jį klausimais, ar jie nebuvo paversti kariuomenės aksesuarais. , kodėl prireikė valandų, kol invazijos ataskaita buvo pakeista, ir kaip jie galės pasitikėti tolesniais kariškių pareiškimais.

Pulkininkas Conricusas, karininkas veteranas ir atstovas, pasižymintis tikslumu žinomuose ir nežinomuose dalykuose, teigė, kad nebuvo bandyta „bandyti ką nors apgauti ar priversti rašyti ką nors netiesa“. : „Aš suprantu, kad gali atrodyti kitaip.“ Jis tai pavadino „atvirai gėdingu“.

Tačiau pulkininkas Conricusas, kuris ketina pasitraukti iš kariuomenės birželio pabaigoje, taip pat pripažino, kad kariuomenė iš tikrųjų siekė apgauti kovotojus Gazoje, taikydama tokią taktiką, kaip triukšmingai perkeliant daugybę tankų ir kitų šarvuotų transporto priemonių iki sienos – tarsi iš tikrųjų įvyktų invazija.

Jo teigimu, tikslas buvo paskatinti „Hamas“ prieštankinių raketų įgulas išeiti iš savo slėptuvių ir pradėti šaudyti į Izraelio pajėgas, leidžiant aptikti ir sunaikinti jų pozicijas – ir apgauti kitus palestiniečių kovotojus tekėti į požeminį tunelių tinklą. kurį Izraelio generolai buvo įsitikinę, kad dabar gali sunaikinti iš oro.

„Niekas čia šiuo skambučiu nėra tikslinė auditorija“, – sakė pulkininkas Conricusas. „Tikimės, kad tikslinė auditorija yra žuvę teroristai, kurie dabar guli tunelio viduje. IDF norėjo sukurti situaciją, kai jie leidosi į tunelius, kad mes galėtume juos užpulti “.

Tačiau tai sukėlė kelių korespondentų, ypač organizacijų, turinčių personalo narių Gazoje, prieštaravimus, sakydamas, kad tai kelia jiems didesnę riziką.

Pulkininkas Conricus atsisakė apklausti šį straipsnį.

Interviu NPR korespondentas Jeruzalėje Danielis Estrinas išreiškė nusivylimą.

„Jei jie mus naudojo, tai nepriimtina“, – sakė jis. „O jei ne, tai kokia istorija – ir kodėl Izraelio žiniasklaida plačiai praneša, kad mus apgaulė?“

Dėl savo gyvybiškai svarbaus vaidmens ginant Izraelio karinius veiksmus tarptautiniame nuomonės teisme, kariuomenės atstovo biuras buvo ieškomas postas ir tarsi politinės karjeros startas.

Tarnyba pastaraisiais metais dalyvavo kitoje apgaulingoje taktikoje, įskaitant 2019 m., Kai buvo surengtas padirbtas medevakas, apraizgytas karių ir nuvažiavus sraigtasparniu į ligoninę, siekiant įtikinti Libano žiniasklaidą, kad „Hezbollah“ raketų ataka sukėlė Izraelio nuostoliai.

Atstovo biuras laukė dvi valandas – pakankamai ilgai, kol „Hezbollah“ kovotojai paskelbė pergalę ir atsistojo, kol paskelbė, kad jokie Izraelio kariai tikrai nenukentėjo.

Tačiau Izraelio laikraščio „Haaretz“ karinis analitikas Amosas Harelis teigė, kad biuro įtraukimas į žurnalistų apgaulę būtų nerimą keliantis įvykis.

„Tai labai pavojinga vieta, kur IDF gali būti įtariamas klaidinant tarptautinę spaudą, ypač kai esame su eskalavimo slenksčiu su„ Hamas “, o Izraelis labai priklauso nuo bandymo paaiškinti save tarptautinei žiniasklaidai, – pasakė ponas Harelis.

„Tai rizikinga ir žurnalistams“, – pridūrė jis. „Izraelio armija gali pamiršti, kad užsienio žurnalistai yra abiejose tvoros pusėse, ir jiems gali būti pavojinga, jei jie įtariami panaudoti Izraelio psichologinėms operacijoms.“

Visą savaitę konfliktas įkvėpė platesnę dezinformacijos audrą ir socialiniuose tinkluose. Klaidingi teiginiai yra plačiai paplitę visame pasaulyje – kartais pateikiant neteisingai identifikuotas ar netinkamai apibūdintas nuotraukas ir vaizdo įrašus arba suklastotus gandus apie Izraelio kariuomenės judėjimą ar grėsmes palestiniečiams.

Dezinformacijos ekspertai nerimauja, kad esant tokiai įtemptai atmosferai, visos tos melagingos informacijos – kai kurios tikslingos, kitos – atsitiktinės – poveikis gali būti mirtinas, o kritiniu metu didėja įtampa tarp izraeliečių ir palestiniečių.

Sumišimo sūkurį dėl konkretaus Gazos reikalavimo pridūrė naujas penktadienio Izraelio „Channel 10“ pranešimas, kad neseniai buvo sukurtas Generalinis personalo apgaulės skyrius ir kad jis buvo suaktyvintas, kad paskatintų „Hamas“ manyti, kad vyksta antžeminė invazija.

Klaidingas pranešimas apie invaziją buvo paskelbtas penktadienį, 12.22 val., Anglų kalbos pareiškime, kuris buvo neaiškus: „IDF oro ir sausumos pajėgos šiuo metu atakuoja Gazos ruože“.

Žodžio „in“ dviprasmybės nebuvo keliomis minutėmis anksčiau paskelbtame pareiškime hebrajų kalba. Tačiau kai Vakarų žurnalistai patikrino pulkininką Conricusą, jis patikino, kad Izraelio kariai yra Gazos viduje.

Penktadienio konferenciniame pokalbyje pulkininkas Conricusas vienu metu bandė sumažinti žalą sakydamas, kad neatitikimas yra tik „apie kelis metrus – tai nėra labai didelis skirtumas“.

Tačiau neatitikimas tarp anglų ir hebrajų kalbų pranešimų Izraelio spaudos kabinetuose ir užsienio naujienų biuruose pradėjo siautulingas lenktynes, kad išsiaiškintų padėtį vietoje.

1:43 val. Roy Sharon, Izraelio „Kann News“ karinis korespondentas, pateikė atsakymus užtikrintumu: „Tai nėra antžeminė invazija. Pakartokite: antžeminės invazijos į Gazos ruožą nėra. Aš nesuprantu šio keisto instruktažo “.

Tada, remiantis Izraelio pranešimais, karinė operacija jau buvo baigta.

Leave comment

Your email address will not be published. Required fields are marked with *.