Sveikas maistas jūsų širdžiai – HealthifyMe

Kanapių širdelės – minkšta vidinė kanapių sėklų dalis, kuri gerai įvertinama tik nuėmus kietus lukštus. Jis turi švelnų, riešutų skonį. Jis ateina iš cannabis sativus. Tačiau yra du pagrindiniai tipai cannabis sativus kurie gamina:

1. Narkotikų produktai yra hašišas ir marihuana bei keletas kitų junginių su psichoaktyviais junginiais. Jame yra nuo 1% iki 20% psichoaktyvių junginių, kurių pakanka psichoaktyvumui palaikyti.

2. Nevaistinis produktas apima pagrindinę mūsų diskusijų temą: kanapių sėklas ir kanapių širdeles. Jame nėra psichoaktyvių junginių. Tačiau jame taip pat yra psichoaktyvių junginių, kurių pėdsakai yra mažesni nei 0,3%. Toks psichoaktyvaus junginio kiekis neprivers vartotojui jaustis gerai.

Ar kanapių širdys yra sveikos?

Trūksta patikimų tyrimų. Tačiau laikui bėgant ir tobulėjant technologijoms žmonės pradėjo suvokti jo naudą. Psichotropinių savybių baimę nuolat temdo jos nauda. Žmonės žiūri į šias kanapių sėklas, nes jose gausu baltymų, geležies ir kitų maistinių medžiagų. Jame daugiau geležies nei špinatuose, o baltymų kiekiu jis prilygsta sojai, kurią tiriame kaip geriausią baltymų šaltinį. Kitos maistinės medžiagos ir didelis baltymų kiekis suteikia papildomo pranašumo prieš kitas sėklas, pavyzdžiui, sojų pupeles ir alyvuogių sėklas. Tai puikus augalinių baltymų šaltinis. Jame taip pat gausu vitamino B6 ir folio rūgšties. Turėdami išsamų tyrinėtojų darbą, labai greitai pamatysime jį kaip kulinarinį aliejų.

Tai taip pat puikus omega-3 riebalų rūgščių ir omega-6 riebalų rūgščių šaltinis. FSSAI neseniai pranešė apie jo galiojimą ir įteisino jo naudojimą Indijoje. Tačiau kitose Vakarų šalyse teisiškai nustatyta, kad kanapių sėklos, kanapių sėklų aliejus ir kanapių sėklų miltai turi būti parduodami kaip maistas arba naudojami kaip parduodamo maisto ingredientas, laikantis atitinkamų standartų. Dėl nedidelio, bet psichoaktyvaus junginio THC, kuris yra mažesnis nei 0,3%, šlapimo analizės rezultatai gali būti teigiami.

Kanapės nuo neatmenamų laikų buvo geras vaistų ir skaidulų šaltinis. Pagal indų literatūrą ir Vedas jos šaknys siekia ikicivilizacijos erą. Jis buvo ypač pabrėžtas senovėje, nes buvo vienas iš Indijos Dievo Viešpaties Šivos mėgstamiausių. Taigi galime pamatyti, kaip indai meldžiasi prieš Viešpatį Šivą.

Kanapių sėklose taip pat yra nepakeičiamų aminorūgščių ir daugelio kitų sveikatai naudingų junginių. Verta nepaisyti jo siūlomų naudingų savybių psichoaktyvių junginių pėdsakų. Taigi pasinerkime į kanapių sėklų pasaulį ir pasinerkime į žinias.

Kanapių širdžių maistinės savybės

Remiantis USDA, 100 gramų kanapių širdžių maistinėje sudėtyje yra:

  • Vanduo: 4,96 g
  • Energija: 553 kcal
  • Baltymai: 31,6 g
  • Bendras lipidų (riebalų) kiekis: 48,8g
  • Angliavandeniai: 8,67g
  • Pluoštas: 4g
  • sacharozė: 0,85 g
  • Gliukozė: 0,2 g
  • Fruktozė: 0,31 g
  • Laktozė: 0,07 g
  • Maltozė: 0,07 g
  • Kalcis: 70 mg
  • Geležis: 7,95 mg
  • Magnis: 700 mg
  • Fosforas: 1650 mg
  • Kalis: 1200 mg
  • Natris: 5 mg
  • Cinkas: 9,9 mg
  • Varis: 1,6 mg

Omega-6 riebalų rūgštys

Linolo rūgštis yra omega-6 riebalų rūgščių pirmtakas. Anksčiau buvo manoma, kad omega-6 riebalų rūgštys sustiprina uždegimą; tačiau tyrimai rodo, kad norint gauti patikimą atsakymą, ar tai padeda sumažinti uždegimą, reikia atlikti išsamesnį parengiamąjį darbą. Tačiau yra tam įrodymų, dažniausiai prieš tai.

Omega-6 riebalų rūgštys neveikia vienos organizme, bet veikia su omega-3 riebalų rūgštimis. Sudėtinga jų sąveika lemia bendrą organizmo medžiagų apykaitą. Omega-3 ir omega-6 riebalų rūgščių santykis yra aiškesnis širdies ir kraujagyslių sveikatos rodiklis. Riebalų rūgščių santykis kanapių sėklose yra idealus. Vadinasi, kanapių sėklos tapo svarbia alternatyva širdies ir kraujagyslių ligomis sergančių pacientų mityboje ir žmonėms, norintiems artimiausioje ar artimiausioje ateityje išvengti bet kokių širdies ir kraujagyslių sistemos sutrikimų.

Omega-3 riebalų rūgštys

Alfa-linoleno rūgštis yra omega-3 riebalų rūgščių pirmtakas. Tyrimų duomenimis, sumažėjęs omega-3 riebalų rūgščių kiekis maiste gali sukelti įvairias lėtines ligas. Todėl būtina subalansuoti omega-3 ir omega-6.

DHA (dokozaheksaeno rūgštis) yra omega-3 riebalų rūgštis, daugiausia randama jūrų žuvyse. Tačiau riešutai yra geresnė veganiška DHA alternatyva ant žemės. Kanapių širdyse gausu DHR. Jis yra gyvybiškai svarbus normaliam smegenų vystymuisi, kurio trūkumas gali sukelti keletą neurologinių apraiškų. EPA (eikozapentaeno rūgštis) taip pat yra omega-3 riebalų rūgštis, kurios tiksli kilmė yra DHR, įskaitant jūrines žuvis, tokias kaip lašiša. EPA tampa gyvybiškai svarbi, nes lėtina kraujo krešėjimo laiką, užkertant kelią galimiems širdies smūgiams. Jis taip pat mažina cholesterolio kiekį ir taip palaiko širdies ir kraujagyslių sveikatą.

Baltymai ir amino rūgštys

Jame yra baltymų, prilygstančių sojų sėkloms, kurių baltymų kiekis yra didžiausias visame pasaulyje. Iš viso 65 % baltymų kanapių širdelėse yra tokios formos, kurią organizmas gali panaudoti neapdorotas. Tyrimai rodo, kad 20 skirtingų aminorūgščių sudaro baltymus, 10 yra būtinos ir 10 yra neesminės. Nepakeičiamos aminorūgštys mūsų organizme natūraliai nesintetinamos, todėl jas reikia vartoti. Baltymų yra beveik visose ląstelės organelėse. Jis dalyvauja visose medžiagų apykaitos reakcijose, nes yra pagrindinė žmogaus ląstelių statybinė medžiaga. Beveik visi fermentai yra baltymai. Priimtinas baltymų kiekis turėtų būti nuo 10% iki 35% viso suvartojamų kalorijų kiekio.

Kanapių širdyse taip pat yra visų nepakeičiamų aminorūgščių, kurių pagrindinis pakaitalas yra argininas. Argininas yra daugelio junginių ir reakcijų pirmtakas; tačiau unikalus junginys NO yra pagamintas iš arginino, kuris vaidina svarbų vaidmenį organizmo metabolinėse reakcijose. Tai junginys, dalyvaujantis varpos erekcijoje, todėl kanapių širdys tampa itin svarbiomis dietos sudedamosiomis dalimis erekcijos sutrikimo sindromą turinčiam žmogui.

Geležis

Kanapių sėklose taip pat gausu geležies. Jame geležies yra beveik penkis kartus, palyginti su lygiaverčio svorio špinatais. Geležis yra būtinas mikroelementas, nes veikia kaip fermentų aktyvatorius ir inhibitorius. Taigi, jį galima naudoti kūno molekulėms reguliuoti pagal savo poreikius.

Cholesterolis

Jame nėra cholesterolio. Taigi, jo aliejus yra geresnė kepimo aliejaus alternatyva žmonėms, kuriems diagnozuota hipercholesterolemija. Be to, pacientai, patyrę širdies smūgį ar patyrę krūtinės skausmą, turėtų naudoti šį aliejų maisto ruošimui.

Tyrimai rodo, kad cholesterolis padidina širdies priepuolio ir kelių kitų širdies ir kraujagyslių sistemos sutrikimų tikimybę. Širdies ir kraujagyslių ligų orientyras yra aterosklerozė – lėtinė uždegiminė būklė, kurią sukelia cholesterolio ir skaidulinių audinių nusėdimas arterijų sienelėse, kurios susikaupia ir galiausiai susiaurėja, sustorėja arba blokuoja arterijos spindį. Uždegimas reguliuoja apnašų susidarymą, taip pat trombozines aterosklerozės komplikacijas.

Veislės

  • Lukštentos kanapių sėklos – ši veislė taip pat žinoma kaip kanapių širdelės. Lengviau naudoti, nes pašalinamas išorinis apvalkalas, todėl paliekamas tik minkštas centras.
  • Visos kanapių sėklos – visos kanapių sėklos yra nepažeistos maistinėmis medžiagomis. Kadangi jame gausu įvairių maistinių medžiagų, jis turi įtakos keletui teigiamų sveikatos rezultatų. Jis veikia kaip tūrio didinimo priemonė, todėl ilgą laiką jaučiamės sotesni, taip padedant numesti svorio.

Kanapių širdžių nauda sveikatai

Šiose mažytėse sėklose yra daug naudos ir sveikos gyvensenos paslapčių – visa tai yra tik mažytė nepastebima sėkla. Tikras gamtos stebuklas. Pažvelkime į kai kurias kanapių širdžių naudą sveikatai.

Slopina uždegimines reakcijas

Omega-3 yra daug kanapių širdyse. Priešingai nei anksčiau buvo manoma, kad omega-6 riebalų rūgštys didina uždegimą, technologijų atsiradimas moksle ir tebevykstantys tyrimai rodo, kad jos mažina uždegiminį atsaką. Tačiau sudėtinga omega-3 sąveika su omega-6 ir jos bendras poveikis vis dar neaiškus.

Smegenų vystymasis

Kanapių širdyse gausu omega-3 riebalų rūgščių, tokių kaip DHR ir EPA, kurių substratas yra omega-6 riebalų rūgštis. DHR kartu su EPA yra būtina normaliam smegenų vystymuisi ir normaliam bendram vystymuisi. Todėl bet koks mechanizmo defektas dėl omega-3 riebalų rūgščių arba omega-6 riebalų rūgščių trūkumo gali sukelti lėtines ligas ir neurologines apraiškas.

Mažina miokardo infarktą ir insultą

Jis stebėtinai slopina trombocitų agregaciją, trukdydamas junginiams, tokiems kaip tromboksanai. Taigi jis apsaugo nuo krešulių susidarymo kraujyje, todėl sumažėja miokardo infarkto ir insulto atvejų. Į…